Foto: BAUHAUS

Ifølge BAUHAUS køber danskerne sig til flere og flere serviceydelser for at frigøre tid til andre ting. BAUHAUS mener i denne forbindelse at det skyldes, at danskerne har mere travlt, og fordi de har flere penge mellem hænderne. Tid er blevet danskerne vigtigste ressource, og mange vælger ’convenience’-løsninger – nemme løsninger og produkter, som giver plads til andre aktiviteter.

I dag får de travle børnefamilier hjælp til rengøring og vasketøj og køber dagligvarer på nettet, og de ældre får luftet deres hund, får hjælp til havearbejde og reparationer i hjemmet med mere. 

Vi outsourcer mange af de opgaver, vi tidligere selv stod for, for at få balance mellem arbejdsliv og fritid. Det er en tendens, som de mærker i BAUHAUS, som har stor succes med konceptet Montageservice, siger Montageservice Leder, Martin Knappe: 

Folk har ikke de brede kompetencer længere, men bliver mere specialiserede indenfor deres egne områder og har derfor brug for hjælp til praktiske opgaver. De vil hellere arbejde nogle timer mere og så betale sig fra reparationer og vedligehold i hjemmet. Mange af de yngre har ikke lært det hjemmefra, fordi deres forældre altid har hyret nogen til de praktiske opgaver – og det ser ud til at være en generel tendens”. 

Tiden skal bruges på noget andet

Lise og Karl-Heinz Sterlein fra Greve købte eksempelvis badeværelsesmøbler, håndvask, spejl med lys i BAUHAUS og fik det hele monteret af lokale håndværkere, som kunne udføre alle de nødvendige opgaver på én gang, fortæller Lise Sterlein: 

Det fungerede så godt! Og vi var glade for kun at skulle gå et sted hen og lade BAUHAUS stå for det hele. Måske kunne vi have undersøgt om, vi kunne få monteringen billigere et andet sted, men når det glider så fint, er der ingen grund til det! Min mand har altid arbejdet meget, så derfor har vi betalt os fra den slags arbejde. Så er du også sikker på, at det er i orden – og du kan brokke dig, hvis der er noget i vejen!

Det skal være nemt og bekvemt

Det er bekvemmelighed og tryghed, som er omdrejningspunkt for Montageservice:

Fordelene for kunderne er, at det er nemt og bekvemt. De samarbejder med en robust spiller på markedet og behøver ikke bekymre sig for, om prisen holder, om håndværkerne dukker op – eller om de overhovedet kan få fat på en håndværker, også til de mindre opgaver, siger Martin Knappe”.

Tidligere artikelEjendom renoveret til moderne kontorlokaler tro mod det oprindelige udtryk  
Næste artikelSkills-landsholdets medaljehåb styrkes af PensionDanmark