Foto: PR // Unidrains nye marketingchef, Kim Maretti
Kim Maretti er designvirksomheden Unidrains nye marketingchef. Han kommer senest fra Nilfisk, hvor han havde ansvaret for 16 markeder. Den erfaring vil han i den grad bruge, når han skal markedsføre Unidrain i både ind- og udland.
Den danske designvirksomhed Unidrain, som er kendt for sit linjeafløb, ansætter ny marketingchef. Han hedder Kim Maretti, 49, og kommer fra en lignende stilling hos Nilfisk, hvor han var i knap fem år og havde ansvar for 16 markeder.
“Med mere end 20 års marketingerfaring indenfor detailhandlen og B2B-markedet er Kim den helt rette at sætte bag marketingroret. Han har et internationalt udsyn, er strategisk tænkende og besidder masser af gå-på-mod, som vi kan drage stor nytte af. Unidrain er på en spændende rejse, hvor vi skal fastholde vores position i Danmark og være endnu mere synlige i udlandet, og de ambitioner skal og kan Kim være med til at udleve,” fortæller Henrik Handschuh, der er adm. direktør i Unidrain.
Innovation og iværksætteri med kort fra tanke til handling
Byggebranchen er et af Unidrains kernemarkeder. Og det er ikke et ukendt område for den nyansatte marketingchef, da han tidligere har arbejdet hos gulvproducenten Junckers.
“Jeg ser det som en stor fordel, at jeg tidligere har arbejdet som marketingchef inden for byggebranchen. Det har givet mig en bred viden om arbejdsgangene, kundesegmenterne og komplekse marked, som byggebranchen kan være,” forklarer han og slutter:
“Og så glæder jeg mig meget til at være et sted, hvor der er kort fra tanke til handling. Unidrain er præget af masser af innovation og iværksætteri, og det ser jeg som en stor fordel. Man er ikke bange for at prøve tingene af, og vi løfter i flok. Det er lige mig.”