Foto: PR // Tømrermester Claus Petersen, som arbejder hos Snedker & Tømrermestre Aage Petersen & Søn i Rørvig, er en af de håndværkere, der glæder sig over lanceringen af den nye KPK 365-app. Den giver nemlig endnu bedre mulighed for at beregne og afgive tilbud til kunden på stedet.
I 2018 lancerede KPK Døre og Vinduer den digitale platform KPK 365 til prisberegning, tilbudsgivning og bestilling af nye døre og vinduer. Nu udvider producenten med en app, som skaber fleksibilitet og effektivitet for de danske håndværkere.
For knap to år siden lancerede KPK Døre og Vinduer den digitale platform KPK 365, der gør det nemt og hurtigt for håndværkere at beregne pris, give tilbud og bestille nye vinduer og døre. Håndværkere kan også oprette og arkivere sager, lægge eventuelle monteringsudgifter oveni materialeprisen samt sende tilbuddet direkte videre til kunderne med håndværkerens eget logo på.
KPK 365 har haft succes som et effektivt værktøj for flere af landets håndværkere, som har oprettet sig som brugere på platformen, der kan tilgås på telefon og computer via en hjemmeside. Derfor videreudvikler KPK platformen og lancerer nu en KPK 365-app direkte til telefonen. På den måde bliver det endnu mere tilgængeligt for brugerne og vil indeholde endnu flere funktioner.
“I den nye app har håndværkere nu mulighed for at lægge alle tænkelige omkostninger ind, når de står og skal lave et tilbud. Det gælder alt fra timepris og fugemål til startgebyr og bortskaffelse af det gamle element,” siger KPK’s salgschef, Peter Bechmann, og fortsætter:
“Derudover bliver tidligere tilbud arkiveret i den nye app. Det gælder ikke alene de tilbud, som håndværkeren selv laver i appen, men nu også de tilbud, som vores kontor hjælper med at udarbejde. På den måde kan håndværkere nemt og hurtigt tilgå tilbuddet, hvis en kunde eksempelvis ringer fire uger efter, tilbuddet er blevet afgivet, og faktisk gerne vil takke ja alligevel. Det er således med til at optimere arbejdsgangene for den enkelte håndværker markant.“
Værktøj lige ved hånden er fleksibelt og effektivt
En af de håndværkere, der bruger KPK 365-platformen, er tømrermester Claus Petersen, som arbejder hos Snedker & Tømrermestre Aage Petersen & Søn i Rørvig. Han er begejstret over den nye udvidelse med en app:
“Siden, jeg blev introduceret for platformen, har jeg nok brugt den hver eneste uge, og det har gjort mit arbejde væsentlig mere fleksibelt. Her kan jeg nemlig beregne og afgive tilbud til kunderne med det samme i stedet for at lave løselige håndtegninger for derefter at taste dem ind på en computer. Det sikrer dels, at jeg får det hele med, og dels at jeg kan afslutte opgaven hurtigere. Derfor er det også glædeligt, at den nu kommer som app til telefonen med endnu flere funktioner,” fortæller Claus Petersen og fortsætter:
“Her er det især belejligt, at jeg får alle gamle ordrer lige ved hånden, da jeg i højere grad slipper for at lave dobbeltarbejde. Forleden var der eksempelvis indbrud et sted, hvor jeg tidligere havde leveret vinduer til, og her kunne jeg uden besvær gå ind og finde den gamle ordre og bestille nøjagtig det vindue, som de fik monteret dengang.”
Fortsat traditionel kundeservice
Flere håndværkere som Claus Petersen har glæde af den øgede digitalisering af arbejdsopgaver. Men Peter Bechmann understreger, at KPK fortsat vil prioritere den mere traditionelle kundeservice:
“Vi arbejder hele tiden på at kunne tilbyde en bred pallette af muligheder, så den enkelte håndværker selv kan vælge en løsning, der passer til vedkommendes forretning. Derfor skal KPK 365 ses som et supplement til KPK’s trykte prisliste og normale kundeservice. For selvom vi løbende arbejder med digitale tiltag, har vi stadig stort fokus på at være tilgængelige over telefon og på mail som hidtil,” slutter han.