Foto: Acrimo A/S’ nye salgschef, Lars Schjønning

Acrimo A/S, der producerer højkvalitetsprodukter inden for solafskærmning, ansætter Lars Schjønning som ny salgschef. Firmaets nye satsning: En højteknologisk totalløsning, der forbedrer indeklimaet, skal han være med til at introducere for markedet

Virksomheden Acrimo A/S har siden 1952, fra adressen i Hedehusene, leveret solafskærmning til den danske byggebranche. Firmaet satser nu på en ny, højteknologisk løsning, der i samspil med solafskærmningen og dynamiske akustikløsninger skal forbedre indeklimaet i vores bygninger. Denne satsning skal den nyansatte salgschef Lars Schjønning, 56, stå i spidsen for:

“Vi introducerede vores løsning for første gang på Building Green i oktober 2019. Det er en totalløsning, som er koblet til vores solafskærmning og en række dynamiske akustikløsninger, og som forbedrer indeklimaet gennem forskellige tekniske elementer. Der blev taget rigtig fint imod konceptet på Building Green, så vi har allerede høje forventninger”, fortæller Acrimo A/S’ adm. direktør Jørgen Christensen og fortsætter:

“For at føre vores satsning ud i livet har vi ansat Lars Schjønning som ny salgschef. Det er vigtigt at have en erfaren mand bag roret, der kender markedet og kan gøre ambitioner til virkelighed. Vi er meget glade for at have ham med ombord og er sikre på, at han er den rette mand til opgaven”.

Salg og ledelse i DNA’et

Lars Schjønning kommer senest fra en stilling som adm. direktør i ventilationsvirksomheden InVentilate, hvor han var i fem år. Derudover har han siden 90’erne arbejdet med salg og ledelse indenfor inden for vindmølle-, elektronik- og maskinindustrien:

“Jeg kan nok ikke komme udenom, at jeg har salg og ledelse i blodet. Samtidig har jeg qua min maskintekniske uddannelse og mine år i forskellige, industrielle brancher en god, teknisk viden, som jeg kan bringe i spil i mit nye job, hvor det tekniske fokus spiller en stor rolle”.

Lars Schjønning kommer fra sin adresse i Silkeborg til at køre landet tyndt og have stor kontakt til særligt arkitekter, rådgivende ingeniører og entreprenører. En kundegruppe, som han kender indgående:

“Jeg ser det som en stor fordel, at jeg tidligere har arbejdet med det kundesegment. Og jeg satser stærkt på at kunne bringe mit netværk i spil i min nye stilling”, forklarer han.

Solafskærmningen løber ingen vegne

Første arbejdsdag for Lars Schjønning var den 6. januar 2020 og han ser særligt frem til at blive en del af Acrimo A/S´ rejse:

“Jeg er ekstremt glad for og stolt af, at jeg får lov til at blive en del af Acrimos udvikling. Det er en spændende tid, vi går i møde, og potentialet er stort. Vi er ambitiøse”.

Virksomheden skal fremover satser stærkt på den nye indeklimaløsning, men solafskærmningen bliver hvor den altid har været:

Det er vigtigt at tilføje, at vores tilgang til solafskærmning bestemt ikke bliver nedjusteret, selvom vi udvider produktporteføljen. Det er stadig vores kerneområde. Vi kommer til at videreudvikle på løsningerne, så de i endnu højere grad bliver dynamiske og selvtænkende og står som fint supplement til indeklimateknologien”, lyder det afsluttende fra Lars Schjønning.