GROHEs støtte til LIXIL og UNICEF-samarbejdet ”Make a Splash” giver 1,2 mio. EURO til omfattende sanitetsprojekter i Nigeria og Indonesien

Sidste år gennemførte LIXIL-brandet GROHE en kampagne – ”Energy for Life” – i Danmark og 12 andre lande i Europa, Mellemøsten og Nordafrika, hvor man donerede 1 EURO for hvert køb af udvalgte GROHE brusesystemer eller termostater pr. solgt kampagneprodukt.

Resultatet blev hele 1,2 millioner EURO, der nu via UNICEF partnerskabet “Make a Splash” bliver allokeret til projekter, der kan sikre 2 mio. mennesker adgang til bedre sanitets- og hygiejneforhold i Nigeria og Indonesien.

Behovet for bedre sanitetsforhold er stort mange steder i verden. Således har 1,69 milliarder mennesker over hele kloden ikke adgang til basale sanitetsforhold, og hele 30 % af verdens befolkning har ikke adgang til håndvask med sæbe og rindende vand i deres hjem.

Et godt eksempel er Nigeria, hvor UNICEF vurderer, at der er mere end 77 mio. mennesker, der kun har adgang til forældede sanitære forhold og tilmed ofte er nødt til at besørge i det fri. Derfor har ”Make a Splash” partnerskabet udvidet aktiviteterne til Nigeria, hvor støtten fra ”Energy for Life” kan medvirke til at hjælpe 1,75 mio. mennesker med at få adgang til bedre sanitære forhold.

I Indonesien vil støtten gå til at styrke sanitetsmarkedet og dermed gøre adgangen til produkter og ydelser mere sikker og tilgængelig samt økonomisk overkommelig. Det skal bl.a. ske i tæt samarbejde med lokale regeringspartnere, iværksættere, leverandører og finansielle institutioner. Det vil i første omgang sikre omkring 250.000 mennesker, specielt i bynære samfund, bedre sanitetsforhold.

”Hos LIXIL er vi stolte af vores globale partnerskab med UNICEF og resultatet af GROHEs ‘Energy for Life’ -kampagne. Den vil både på kort og langt sigt have stor indflydelse på hundredtusindvis af menneskers dagligdag i Nigeria og Indonesien, hvor sanitære udfordringer er en bitter realitet for størstedelen af befolkningen. Vand er kernen i vores forretning, og som en global leder er vi på linje med FN’s verdensmål for bæredygtig udvikling nr. 6 om rent vand og sanitet. Vi er forpligtet til at dele vores ekspertise og medvirke til gøre adgang til rent vand og sanitet til en realitet for alle, overalt,” siger Jonas Brennwald, leder LIXIL EMENA.

Tidligere artikelVinduesafdækning løser massive problemer ved større nybyggerier
Næste artikelChristensen & Co Arkitekter vinder igen i Holland