Door System oplever stor vækst i serviceaktiviteterne, og det omfatter både montage af nye døre og porte og service på eksisterende dørløsninger. Ny servicekoordinator på fabrikken I Hørning skal hjælpe med at bringe de mange serviceopgaver sikkert i mål.

Hos den østjyske dørproducent Door System fortsætter aktiviteterne inden for serviceområdet med at vokse, og serviceafdelingen bliver en stadig større og vigtigere del af forretningen. Aktiviteterne omfatter både montage af nye døre og porte og service på eksisterende dørløsninger. Og Door System varetager ikke kun service og montage af egne døre. Der er også selvstændige serviceopgaver på produkter og mærker fra andre leverandører.

Lovpligtige eftersyn på branddøre og automatiske døre er også en vigtig del af serviceydelserne. Brandsikkerhed har stor opmærksomhed hos virksomhederne, ikke mindst i forhold til medarbejdernes sikkerhed på arbejdspladsen, men selvfølgelig også omkring sikring af produktionsapparatet.

I den danske afdeling er man nu 12 kørende montører, service- og montagechef Brian Ankjær Jakobsen, teknisk supervisor Kurt Larsson samt nyansat servicekoordinator Susanne S. Jørgensen, der skal være med til at styre aktiviteterne og sørge for, at opgaverne bliver løst, som det er aftalt med kunden.

Matcher markedets høje servicekrav
I Danmark benytter Door System sig udelukkende af egne montører, som er erfarne, veluddannede og trænede i at løse service- og montageopgaverne.

”Vi har i dag en serviceafdeling, som er i stand til at udføre service- og montageopgaver på et højt niveau og kan håndtere og matche de krav, som markedet og vores kunder stiller. Vi er landsdækkende og løser opgaver overalt i Danmark, og har også stor fleksibilitet i vores set-up”, fortæller Brian Ankjær Jakobsen, service- og montagechef hos Door System.

”Samtidig tror jeg, det er en vigtig parameter, at alle vores montører er fastlønnede, og opgaverne udføres med stor kvalitet i hver eneste detalje. Vi er sat i verden for at sikre, at dørløsningerne fungerer optimalt ude hos kunden, og vi skifter kun det, som giver værdi for kunden”, siger Brian Ankjær Jakobsen.

Nyt online-system til at styre serviceopgaverne
Til at styre alle serviceopgaver har Door System udviklet et helt nyt online-system, der kan håndtere kommunikationen og koordineringen af servicearbejdet mellem kunden og Door System. Systemet giver mulighed for at følge serviceleverancerne tæt og sikre, at kunderne til enhver tid får den hjælp og kvalitet, som de har brug for.

Online-systemet blev udviklet sidste år i forbindelse med Door Systems store serviceaftale med Danish Crown, der også omfattede serviceopgaver på Danish Crowns fabrikker på nærmarkederne i bl.a. Sverige og England. Her anvendte Door System udenlandske servicepartnere, og online-systemet kunne styre kommunikationen mellem de enkelte fabrikker, Door System og servicepartnerne.

”Vi må også erkende, at det tager tid at indføre et sådant nyt system. Det er en ny måde at arbejde på og giver nye rutiner. Er man fortrolig med online-tilgangen, er det et super værktøj, men vil man hellere tage telefonen og ringe til os, er det selvfølgelig også helt okay. Men systemet giver os helt sikkert nogle nye muligheder, både i forhold til vores danske kunder, men også i forhold til eksport og udenlandske serviceopgaver”, fortæller Brian Ankjær Jakobsen.

Tidligere artikelKøbenhavnsk vartegn lagde byggeplads til byens bedste udsigt
Næste artikelAjos afleverer endnu en svanemærket skole