Foto: // Sanistål

Saniståls nye app tilpasser menuer og funktioner efter kundens specifikke behov ved hjælp af realtime-data. Hermed sættes der helt nye standarder for omnichannel-oplevelser med integration af indkøb og lagerstyring, uanset om kunden står på eget lager, er på farten eller går rundt i en Sanistål-butik.

Med lanceringen af den nye app understreger Sanistål, at det er afsættet i brugerens hverdag, som er det springende punkt i udviklingen af værdiskabende digitale services. Derfor er den nye app udviklet med intelligente features, som kan tilpasse menuer og funktioner ud realtime-data om blandt andet købsadfærd, så de matcher de behov, der er i den specifikke arbejdssituation.

“Vores nye app samler og integrerer en lang række services i en intelligent brugergrænseflade, der tilpasser sig den enkelte brugers behov. Står du på dit lager, kan du lave lagerstyring via EasySupply, og går du rundt i en Sanistål-butik, bliver du fx præsenteret for specialudvalgte tilbud baseret på din købsadfærd og lokaliteten,” forklarer digital direktør Claus Ejlertsen og uddyber:

“På den måde bliver app’en langt mere end bare endnu en kanal, hvor kunden køber varer nemt og hurtigt. Den gør nemlig også vores services endnu mere tilgængelige og brugertilpassede, så kunden uanset arbejdssted og situation altid er godt klædt på. Det er en tilgang til at skabe omnichannel-oplevelser, som ikke kun handler om at være til stede der, hvor kunderne er, men også om at være der med netop de løsninger, der matcher behovene i situationen.” 

Individuelt tilpassede værktøjer til indkøb lige ved hånden
Saniståls nye app benytter både touch- og face-ID. Den er designet til at gøre brugerens hverdag nemmere ved at integrere indkøbsmulighederne med lagerstyringsfunktioner i tilknytning til Saniståls lagerstyringsløsning EasySupply, som mindsker antallet af manuelle processer fra 26 til kun 2.

Gennem integrationen af EasySupply i den nye app kan kunderne nu bruge app’en som scanner til aflæsning af lister eller bestilling af varer ude på lageret, ligesom det er nemt at foretage filtreringer og vælge varianter i app’en. Kunderne kan også vælge mellem forskellige leveringsformer.

Intelligent selvbetjeningssystem
Hvis kunden står i butikken, sørger app’en for individuelt målrettede produktanbefalinger, ideer til alternative produkter, tekniske informationer om produkter og mere lige ved hånden.
Kunderne kan også selv scanne varer, se priser og nemt tjekke ud af butikken igen i app’ens selvbetjeningssystem. 

“Vores mål er at levere den bedste omnichannel-oplevelse, og det skal den nye app være med til at facilitere ved at koble den fysiske og den digitale oplevelse sammen og understøtte kundernes hverdag effektivt. Uanset hvor og hvordan de interagerer med Sanistål, stiller app’en de funktioner til rådighed, der gør det nemmere for kunderne at udnytte ressourcerne optimalt,” forklarer Claus Ejlertsen.

Sanistål vil optimere kundernes forretning
De seneste år har Sanistål satset målrettet på at udvikle sin portefølje af digitale services i tæt samarbejde med kunderne, som den nye app er det seneste eksempel på. Udviklingen har forvandlet Sanistål fra en traditionel grossistvirksomhed til værdiskabende sourcingpartner for dansk industri og byggeri. Claus Ejlertsen uddyber:

“Vi ønsker at være de bedste, og så er det ikke nok bare at være til stede på de kanaler, hvor kunderne er. Tværtimod er det helt afgørende, at vi stiller de grundlæggende værdiskabende løsninger til rådighed, som uanset kanalen er med til at klæde kunderne godt på. Uanset hvilket behov kunderne står med, er det vores klare ambition at optimere og bringe værdi ind til deres forretning.”