Foto: Alument // Loungeområdet på toppen af The Silo er beklædt med etagehøje foldeglas fra Alument, der kan foldes sammen og integrere loungeområdet med tagterrassen udenfor
Altanfirmaet Alument ser tilbage på året, der gik: Tæt på en fordobling af medarbejderstaben fra 12 til 23 og en ny distriktschef i Øst.
I 2019 vækstede altanfirmaet Alument, som sælger altaner og inddækkede terrasser, med 11 nye medarbejdere, heriblandt Michael Jensen, tidligere salgschef i Windoor, som er den nye distriktschef i Øst. Michael Jensen har fået ansvaret for at udvikle det professionelle marked i Øst, og hans erfaring med det professionelle segment har givet resultater. Således er Alument engageret i fem projekter i hovedstadsområdet denne vinter.
“Vi har et spændende projekt på Kong Hans Allé i Søborg, hvor vi monterer 18 åbne altaner med glasværn på første sal. Det er en ret tricky opgave, fordi vi ikke må være i haverne i stueplan, så vi har bygget en gangbro i første sal, som vi arbejder på”, siger Michael Jensen.
Nye løsninger vinder frem
Altanerne får størrelsen 1,3 X 4,7 meter, og er et af de første projekter, hvor Alument leverer hele altanen. Tidligere har firmaet varemærke været foldeglas og værn til altanen, men ikke hele konstruktionen. Men nu bliver Alument en one stop shop:
“I de senere år har vi mærket en efterspørgsel på en samlet løsning. Derfor har vi udvidet sortimentet, så vi nu kan tilbyde hele altankonstruktionen hos os. Projektet på Kong Hans Allé og et andet projekt på Gammel Køge Landevej er de første projekter, hvor vi monterer den nye løsning”, lyder det fra salgsdirektør Lars Bomholt.
Udover projekterne på Kong Hans Allé og Gammel Køge Landevej er Alument en del af projekter på Bagsværd Hovedgade, på Hyltebjerg Allé i Vanløse og HC Ørstedsvej på Frederiksberg, hvor en slidt betonbygning får en helt ny facade med lukkede altaner.
Fleksibilitet er efterspurgt
Aluments inddækkede altaner med foldeglas kan både anvendes til nybyg og renoveringer, hvor foldeglasset monteres på de eksisterende altaner. Og det er netop fleksibiliteten i designet, der er en af kilderne til altanfirmaets succes, vurderer Lars Bomholt:
“Vores kunder kan godt lide vores stil. Og så er det meget nemt at kombinere de forskellige løsninger på kryds og tværs, så udtrykket kan skræddersys til det enkelte projekt. Det får vi mange point for. Nok også fordi vi stadig opererer med standarder, der gør det muligt at holde prisen på et fornuftigt niveau”.
I 2020 ser Alument frem til at give det professionelle segment endnu mere opmærksomhed med en platform mere specifikt til de professionelle på de sociale medier. Den eksisterende udstilling i HUSET i Middelfart bliver også udvidet, mens Alument selv flytter til nye og større lokaler:
“2020 tegner til at blive lige så travl om 2019, men nu har vi heldigvis fået endnu flere gode kolleger til at hjælpe os. Vi har nok løbet lidt for stærkt i de senere år, så det er godt, at vi har fået nogle ekstra hænder og nogle specialister ind i forretningen, som kan tage fra”, slutter Lars Bomholt.