Det var fire dage med fuldt tryk på Danmarks største byggerimesse i Fredericia, som i sidste uge tiltrak byggefagfolk fra hele landet for at opleve nye spændende produkter og løsninger i byggeriet. Den store interesse afspejler sig i messens besøgstal på 27.932, der gør BYGGERI’23 til den mest velbesøgte BYGGERI-messe siden 2010.

Efter en corona-pause kunne BYGGERI-messen tirsdag slå dørene op til fire hektiske messedage i MESSE C. Flere end 300 udstillere inden for byggeriet stod parat til at tale med de mange besøgende fagfolk om nye produkter og løsninger – og de fik travlt.

Da BYGGERI’23 fredag aften lukkede ned og sagde på gensyn i 2025, var det med et besøgstal på hele 27.932. Det gør årets BYGGERI-messen til den mest velbesøgte i 13 år.

Arrangøren er da også begejstret for den store tilslutning og fire veloverståede messedage.

“Vi er meget stolte af årets messe og det flotte besøgstal. Den store tilslutning vidner både om, at der er en stor lyst i branchen til at samles på tværs af producenter og byggefagfolk – og at der er et behov for, at vi kan mødes fysisk, skabe relationer og se, prøve og tale om nye produkter og løsninger,” siger Palle Thomsen, adm. direktør hos Brancheforeningen Danske Byggecentre. Han fortsætter:

“Det høje besøgstal kan vi ikke mindst takke vores medlemmer – landets byggecentre – for. Med flere end 300 busser kørte de et rekordantal af deres kunder til årets messe, og her blev de mødt af de mange engagerede udstillere, som virkelig har ydet en flot indsats og skabt rammerne for en fantastisk messe. Vi har igennem hele messen fået rigtig mange, positive tilbagemeldinger fra besøgende såvel som udstillere, så jeg tillader mig at kalde BYGGERI’23 en stor succes.”

Tilfredse udstillere med bæredygtighed i fokus

Messen satte i år fokus på bæredygtighed og effektivt byggeri, og det skinnede både igennem blandt udstillerne og de besøgendes mange spørgsmål til nye produkter og løsninger.

På messestanden hos Isola, der specialiserer sig i fugtløsninger til byggeriet, var der fredag eftermiddag stor tilfredshed med de fire messedage.

“Det har været en virkelig god messe, hvor vi har oplevet stor interesse fra de mange besøgende. Vi har været med siden 2010, og jeg har aldrig oplevet en så stor nysgerrighed og spørgelysten til bæredygtighed og nye muligheder til at løse byggeopgaver. Så vi glæder os til at vende tilbage til BYGGERI’25,” siger Michael Lindberg, markedschef hos Isola.

Også hos byggematerialekoncernen Saint-Gobain var der på årets messe et ekstraordinært stort fokus på bæredygtighed. Her var der blandt messestandene for koncernens virksomheder skudt et nyt bæredygtighedsområde op, som målrettede sig til de udførende håndværkere.

“Det har været positivt at være tilbage på messen og få mulighed for at tale med de mange forskellige faggrupper i byggeriet. Bæredygtighed og dokumentationskrav kommer til at fylde meget mere i byggeriet – og for de udførende håndværkere – og her vil vi som materialeproducent gerne være med oplyse og uddanne byggefagfolket, så de er i stand til at træffe de bedste beslutninger. Specielt den yngre generation har vist stor interesse for vores bæredygtighedsområde, så det er et arbejde, vi vil fortsætte med, så vi kan få alle med,” siger Marit Petersen, marketing communication manager hos Saint-Gobain Danmark.

Tidligere artikelConsolis udnævner Jesper Knudsen til adm. direktør for Spæncom
Næste artikelFra fabrikschef til adm. direktør i millionforretning: Dansk direktør kan fejre 15-års jubilæum