Foto: Troldtekt A/S // Sven-Eric Nilsson

Troldtekt A/S, som producerer akustikløsninger til byggeriet, har fået nyt bestyrelsesmedlem i Sven-Eric Nilsson. Han er dagligt Vice President i VELUX A/S og skal hos Troldtekt bidrage især med brancheviden på det digitale felt.

Fordoblet fabrikskapacitet, vækst på flere markeder og lanceringen af nye designløsninger. Der er fuld gang i udviklingen hos Troldtekt, som står bag de originale akustikplader af samme navn. Og nu får virksomhedens bestyrelse endnu en markant profil tilknyttet. Han vil især bidrage til at styrke Troldtekts digitale udvikling. 

Sven-Eric Nilsson kommer med en stærk digital baggrund fra blandt andet online-tøjbutikken Stylepit og vinduesproducenten VELUX, hvor han er Vice President Global eBusiness (dækker områderne Digital marketing, Data&Insight og Online salg).

Han var i Stylepit-tiden administrerende direktør, mens han inden da kom fra en anden topstilling hos VELUX. Tidligere har Sven-Eric Nilsson også en karriere i SAS bag sig, ligesom han er og ligeledes har været aktiv i en række virksomhedsbestyrelser. 

Nye faciliteter til vækst

Troldtekt fik i 2019 også ny mand i spidsen for bestyrelsen i skikkelse af Kurt Bering Sørensen, som bag sig har 28 års erfaring som adm. direktør i VELFAC A/S og DOVISTA A/S. De nye bestyrelseskræfter kommer til i en tid med vækst og ambitioner hos Troldtekt. 

Troldtekt tog i begyndelsen af 2019 en nybygget fabrikslinje til 180 millioner kroner i brug. Kapacitetsudvidelsen i Vestjylland ruster den traditionsrige virksomhed til en videre vækstrejse i de kommende år, hvor især det danske, svenske og tyske marked er på dagsordenen.  

Foruden Kurt Bering Sørensen og Sven-Eric Nilsson består bestyrelsen af Jens Bach Mortensen (tidl. direktør i Jeldwen) og Vilhelm Hvid (tidl. direktør i Stibo).

FAKTA OM TROLDTEKT A/S:

  • Troldtekt A/S er førende udvikler og producent af akustikløsninger til lofter og vægge. 
  • Siden 1935 har naturmaterialerne træ og cement været råvarerne i produktionen, som foregår i Danmark under moderne, miljøskånsomme forhold. 
  • I sortimentet er også specialløsninger, der kombinerer akustikloftet med f.eks. ventilation. 
  • Troldtekts forretningsstrategi er tilrettelagt med designkonceptet Cradle to Cradle som det centrale element for at sikre miljømæssige gevinster frem mod 2022. 

Tidligere artikelVi skal gøre erhvervsuddannelserne endnu mere attraktive
Næste artikelTræ rummer et utal af fordele